fredag, februari 29, 2008

Talking heads

Det är hektiska dagar för någon som intresserat sig för Somalia, islamism och terrorism. Igår var jag med i en kort kommentar i TV8, i Erik Arnérs utrikesmagasin Världen i fokus (går att se här). I eftermiddags diskuterade jag och Abdirisak Aden om somaliers stöd till Islamiska Domstolarnas Förbund i Studio ett (går att höra här). Och på söndag är jag med i panelen i Godmorgon, världen, där det väl inte är någon dum gissning att ämnet återkommer. Jag har varit extremt snäll i mina uttalanden. Misstankarna är allvarliga som de är mot somaliesvenskarna i utredningen, och än så länge vet vi väldigt lite.

Samtidigt, ska jag kanske påminna mig själv om, har jag skrivit på ledarsidan om hederlig gammal inrikespolitik också. Och fått in ordet partyhatt i rubriken: En partyhatt blir så lätt en dumstrut.