torsdag, december 21, 2006

Julstök

Jojo. Carin Jämtin har gett ett definivt nej, och Tasso Stafilidis har lämnat en kommunistisk sekt, och ytterligare en diktator har kastat in handduken. Roligast idag är naturligtvis dock att Gunnar Strömmer vann i rätten, och att alltså Uppsala Universitet gjort sig skyldiga till lagbrott. Måste vara svettigt att vara rektor på Polishögskolan just nu...

Men jag har lite att göra med layout och sånt. Och julhandel. Så ni få läsa nån annans kommentarer om det.

För alla er som inte tagit språnget från gamla till nya blogger kan jag säga att det är nervöst. Först får man ett meddelande om att det hela tar en minut. När det gått fem minuter kommer ett felmeddelande som säger att det kommer ett mejl när det är klart. Om det sen vidtar en manuell process borta i Kalifornien har jag ingen aning om, men i mitt fall blev det hela klart efter åtta timmar. Och då har man en del designjobb framför sig för att överhuvudtaget kunna få till nåt som liknar sin gamla blogg.

Men det är ett fall framåt. Förra gången jag försökte (då det hela fortfarande låg i Beta), i september, så låste sig hela bloggen i två veckor.

Som publiceringsverktyg är det nya mycket bättre. Snabbare, enklare och fler finesser. Baksidorna har jag inte sett än.

I dagarna kommer jag, om jag har tid, fixa lite mer med layout. Det ska tillkomma annonser också, och kanske en spalt med bok- och musiktips. Tror jag.

Det blir lite juldvala under tiden. Ingen idé att sitta och trycka på "refresh", alltså!